از پلاسکو تهران برای رفع زانو درد استفاده نمایید

چگونه بفهمیم پلاستیک استفاده شده در بسته بندی مواد غذایی ایمن و سمی نیست؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ایمنی تمام پلاستیک‌هایی را که در حال حاضر در بسته‌بندی مواد غذایی و مواد در تماس با مواد غذایی استفاده می‌شوند، تنظیم می‌کند. فهرستی از این مواد تایید شده را می توان در پایگاه داده FDA یافت.

عدد روی پلاستیک به چه معناست؟
کد شناسایی رزین یا شماره بازیافت روی پلاستیک، نوع پلاستیک را مشخص می کند. در زیر اطلاعات بیشتر و نمونه‌هایی از رایج‌ترین پلاستیک‌های مورد استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی، موجود در انجمن مهندسین پلاستیک (SPE) و انجمن صنعت پلاستیک (PIA) به همراه اطلاعات ایمنی از FDA آمده است.

پلاسکو تهران همیشه سعی دارد جدیدترین نمونه پلاستیک ها را به بازار برای فروش عرضه نماید.

پلاستیک
چیست؟ پلی اتیلن ترفتالات (PETE یا PET) یک پلاستیک سبک وزن است که به صورت نیمه سفت یا سفت ساخته شده است که آن را در برابر ضربه مقاوم تر می کند و به محافظت از مواد غذایی یا مایعات داخل بسته بندی کمک می کند.

چگونه استفاده می شود؟ PET معمولا در بسته بندی مواد غذایی برای نوشابه ها، نوشیدنی های ورزشی، آب یک بار مصرف، سس کچاپ، سس سالاد، ویتامین ها، بطری های روغن نباتی و ظروف کره بادام زمینی استفاده می شود.

FDA برای تماس با غذا تایید شده است؟ آره.

قابل بازیافت: بله. برای اطمینان، با مرکز بازیافت جامعه خود مشورت کنید.

HDPE (بازیافت شماره 2 / رزین شناسه کد 2)

چیست؟ پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یک پلاستیک سخت و مات است که سبک وزن و همچنین محکم است. به عنوان مثال، یک ظرف پارچ شیر HDPE می تواند تنها دو اونس وزن داشته باشد، اما همچنان به اندازه کافی قوی است که بتواند یک گالن شیر را حمل کند.

چگونه استفاده می شود؟ HDPE معمولاً در بسته بندی مواد غذایی برای آبمیوه ها و پارچ های شیر، بطری های کره و سرکه و ظروف شربت شکلات و همچنین کیسه های مواد غذایی استفاده می شود.