با خوردن چایی سبز کیلویی سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید

قرن هاست که مردم از فواید چایی سبز کیلویی برای سلامتی استقبال کرده اند. مطالعات نشان می دهد که مصرف چای سبز ممکن است بر سلامت پوست تأثیر مثبت بگذارد، به کاهش وزن کمک کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

طبق گزارش موسسه بین المللی توسعه پایدار، چای بعد از آب دومین نوشیدنی پرمصرف در جهان است. همه انواع چای، به جز گیاهی، از برگ های خشک بوته کاملیا سیننسیس دم می شوند. میزان اکسیداسیون برگ ها نوع چای را تعیین می کند.

چای سبز از برگ های اکسید نشده تهیه می شود و یکی از کم فرآوری شده ترین انواع چای است. به همین دلیل حاوی بیشترین آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های مفید است.

مردم از چای سبز در طب سنتی چین و هند برای کنترل خونریزی و التیام زخم ها، کمک به هضم غذا، بهبود سلامت قلب و روان و تنظیم دمای بدن استفاده می کردند.

چای سبز

مطالعات نشان می دهد که چای سبز ممکن است اثرات مثبتی بر کاهش وزن، اختلالات کبدی، دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر و غیره داشته باشد.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که قبل از اینکه دانشمندان بتوانند به طور قطعی این مزایای سلامتی احتمالی را اثبات کنند، شواهد بیشتری لازم است.

در کشورهایی که مصرف چای سبز زیاد است، میزان برخی سرطان ها کمتر است. با این حال، مطالعات انسانی شواهد ثابتی برای اثبات اینکه نوشیدن چای سبز خطر کلی سرطان را کاهش می دهد نشان نداده است.

یک مرور پایگاه داده 2020 منبع معتبر مطالعات اپیدمیولوژیک و تجربی در انسان نتایج متناقضی و همچنین شواهد محدودی از فواید مصرف چای سبز برای کاهش خطر سرطان ایجاد کرد. محققان 142 مطالعه تکمیل شده را مورد ارزیابی قرار دادند که شامل 1.1 میلیون شرکت کننده بود.

با این حال، استفاده موضعی از عصاره های پلی فنول چای سبز ممکن است در محافظت از پوست در برابر اشعه UVB نقش داشته باشد.

بررسی سال 2018 منبع مطمئن مطالعات in vitro، in vivo و انسانی، مزایای بالقوه پلی فنول های چای را در پیشگیری شیمیایی از سرطان پوست ناشی از UVB نشان داد.

مطالعات انجام شده بر روی سلول های حیوانی و لوله آزمایش برخی از اثرات مثبت بر انواع سرطان های زیر را پیشنهاد کرده اند:

پستان
مثانه
تخمدان
کولورکتال (روده)
مری (گلو)
ریه
پروستات
پوست
معده
یافته‌های کلی از مطالعات انسانی متعدد نتایج متناقضی و شواهد محدودی از فواید نوشیدن چای سبز بر خطر کلی سرطان به دست آورده‌اند.

بررسی چندین مطالعه نشان داد که کاتچین‌های موجود در چای سبز و کافئین ممکن است در افزایش متابولیسم انرژی نقش داشته باشند که ممکن است منجر به کاهش وزن شود.