با دانستن این موارد مصرف شما از سیب زمینی بیشتر می شود

سیب زمینی ها در بشقاب غذای سالم هاروارد به عنوان یک سبزی به حساب نمی آیند، و دلیل خوبی هم دارد: آنها دارای کربوهیدرات بسیار بالایی هستند، به ویژه کربوهیدراتی که بدن به سرعت هضم می کند و باعث افزایش قند خون و انسولین می شود و سپس افت می کند.

اصطلاح علمی برای آن این است که بار گلیسمی بالایی دارند. در کوتاه مدت، این اثر ترن هوایی روی قند خون و انسولین می تواند باعث شود افراد بلافاصله پس از خوردن غذا دوباره احساس گرسنگی کنند و این به نوبه خود می تواند منجر به پرخوری شود در درازمدت، رژیم های غذایی سرشار از سیب زمینی و غذاهایی با کربوهیدرات بالا که به سرعت هضم می شوند، می توانند به چاقی، دیابت و بیماری قلبی کمک کنند.

قیمت سیب زمینی ترد پفکی حاوی مواد مغذی مهم، ویتامین C، پتاسیم و ویتامین B6 است که می توان به چند مورد اشاره کرد. اما سیب زمینی تنها منبع این مواد مغذی نیست و بهترین هم نیست: برای مثال، کلم بروکلی تقریباً 9 برابر بیشتر از یک سیب زمینی ویتامین C دارد و لوبیا سفید تقریباً دو برابر پتاسیم دارد.

با این حال، یک فنجان سیب زمینی تأثیری مشابه یک قوطی کوکاکولا یا یک مشت دانه ژله ای روی قند خون دارد. این هزینه متابولیک بالایی برای مواد مغذی است که کودکان می توانند به راحتی از منابع دیگر دریافت کنند.

به نظر می رسد سیب زمینی عامل خاصی برای افزایش وزن و دیابت باشد. یک مطالعه اخیر از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد که رژیم غذایی و عادات سبک زندگی 120000 مرد و زن را تا 20 سال بررسی کرد، به این موضوع پرداخت که چگونه تغییرات کوچک در انتخاب غذا به افزایش وزن در طول زمان کمک می کند.

افرادی که مصرف سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی پخته یا پوره شده خود را افزایش دادند در طول زمان وزن بیشتری اضافه کردند – به ترتیب هر چهار سال یکبار 3.4 و 1.3 پوند اضافه وزن.

افرادی که مصرف این غذاها را کاهش دادند، مانند افرادی که مصرف سایر سبزیجات را افزایش دادند، وزن کمتری اضافه کردند. یک مطالعه طولانی مدت مشابه نشان داد که مصرف زیاد سیب زمینی و سرخ کردنی با خطر بیشتر دیابت در زنان مرتبط است و جایگزینی قیمت سیب زمینی شکم پر مجلسی با غلات کامل می تواند خطر دیابت را کاهش دهد.

برای افرادی که لاغر و فعال هستند، سیب زمینی احتمالاً چنین عوارض متابولیکی شدیدی ندارد. اما از هر سه کودک یک نفر و از هر سه بزرگسال دو نفر در ایالات متحده دارای اضافه وزن یا چاق هستند و بسیاری از آنها فعالیت بدنی روزانه کافی ندارند.

این دلیل بیشتری برای استفاده کم از سیب زمینی در وعده های غذایی است، اگر اصلاً باشد.

  • منابع:
    1. Move over potatoes, make room for healthier school lunch
  • تبلیغات:
  1. گربه ای که علاقه ی زیادی به خوردن عرق یونجه دارد
  2. آیا می دانستید قارچ باعث بند آمدن خون دماغ می شود؟
  3. جاروبرقی متفاوتی که به گونه ای دیگر کار می کند!!!
  4. با جرثقیل خانگی ماهیانه صد میلیون تومان درآمد کسب کنید!