شواهد نشان می دهد که نمک برای قبل خوب است!!

سازمان جهانی قلب (WHO) توصیه می‌کند که بزرگسالان بیش از 5 گرم نمک در روز مصرف نکنند (که معادل 2.3 گرم سدیم در روز است). یک رژیم غذایی سالم به عنوان مصرف روزانه نمک کمتر از 5 گرم یا حدود یک قاشق چای خوری نمک در روز، 2 بر اساس توصیه های گذشته و یک متاآنالیز اخیر.

تخمین می زند، 4 با تنها نسبت اندکی مطابق با توصیه WHO. مطالعه آینده‌نگر اپیدمیولوژی روستایی شهری (PURE) روی 102 تا 216 شرکت‌کننده از 18 کشور با درآمد کم، متوسط ​​و بالا نشان داد که 2.1 درصد تخمینی سدیم کمتر از 3 اینچ در روز داشتند و تنها 0.2 درصد کمتر از 2.3 گرم در روز، پس از تعدیل برای سوگیری رقت رگرسیونی.

بر این اساس، تغییر مصرف جهانی جمعیت به سطح توصیه شده نشان دهنده یک تغییر عمده است.

از آنجایی که چندین مطالعه اخیر ارتباط U یا J شکل بین نمک صورتی طبیعی و بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک را نشان می‌دهند، این تغییر عمده ممکن است به طور کلی سودمند نباشد.

برای مثال، در یک تجزیه و تحلیل تلفیقی از بیش از 130000 نفر از چهار مطالعه بزرگ بین‌المللی، ارتباط بین سدیم و ترکیبی از مرگ و حوادث قلبی عروقی عمده بین افراد مبتلا به فشار خون بالا و بدون فشار خون متفاوت بود.

در دفع ≥7 گرم در روز و همچنین مصرف کم نمک سیاه خوراکی، کمتر از 3 گرم در روز با خطر بالاتری در مقایسه با دفع سدیم 4-5 گرم در روز همراه بود که دومی با سطوح معمول در بسیاری از جمعیت ها مطابقت دارد.

در افراد بدون پرفشاری خون، دفع بیشتر سدیم با خطر بالاتر مرتبط نبود، در حالی که دفع کمتر از 3 گرم در روز با افزایش قابل توجهی خطر مرتبط بود. توجه داشته باشید، تنها 11٪ کمتر از 3 اینچ سدیم در روز مصرف می کردند.

این داده ها نشان می دهد که کاهش مصرف سدیم بیشترین فایده را در میان افراد مبتلا به فشار خون بالا و رژیم های غذایی پر سدیم دارد.

در سطح جمعیت، یک مطالعه مدل شبیه‌سازی رایانه‌ای از USA7 تخمین زد که کاهش متوسط نمک دریایی ایرانی در رژیم غذایی به میزان 3 گرم در روز، سطح جمعیت سکته قلبی و سکته را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

با این حال، چندین مرحله بین یک مطالعه محاسباتی در مورد آنچه که ممکن است در سطح گروهی مفید باشد، یافته‌های مطالعات مشاهده‌ای و توصیه‌های ارائه شده به افراد وجود دارد.

یک قاشق چایخوری نمک تصفیه شده خوراکی در روز معیاری برای به خاطر سپردن آسان است، اما رفتن از تقریباً دو قاشق چایخوری به یک قاشق چایخوری در روز نشان دهنده یک تغییر عظیم و مداخله ای است که در صورت مشاهده، منجر به کاهش شدید در مصرف نمک برای اکثر افراد، صرف نظر از اینکه ریسک فردی آنها در غیاب کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی‌شده و کنترل‌شده، تأثیر خالص چنین تغییری همچنان بحث‌برانگیز باقی می‌ماند.

  • منابع:
  1. Salt: the sweet spot?
  • تبلیغات:
  1. چگونه در ایتالیا امید به زندگی را توانستند افزایش دهند!
  2. رویت اژدهایی که درون اقیانوس آرام زندگی می کند!
  3. چرم که می تواند گوسفند را زنده کند
  4. آیا می دانستید اولین شعر نیما با نام برنج شمال سروده شد!