لوبیا خشک نقش برجسته ای در رژیم غذایی

لوبیا خشک نقش برجسته ای در رژیم غذایی بسیاری از گیاهخواران دارد و ممکن است به برخی از مزایای سلامتی مرتبط با این الگوی غذایی کمک کند. مزایای سلامتی آن‌ها از ویژگی‌های مستقیمی مانند محتوای چربی اشباع کم و محتوای بالای مواد مغذی ضروری و فیتوکمیکال‌ها و همچنین اثرات جابجایی آن‌ها ناشی از جایگزینی محصولات حیوانی در رژیم غذایی است. ظروف آرکوپال برای سرو غذا استفاده می شود.

این مقاله به ویژگی‌های تغذیه‌ای و سلامتی لوبیاهای خشک معمولی، مانند لوبیا چشم بلبلی، چیتی، دریایی، لوبیا لیما، و لوبیا آزوکی و نخود و عدس می‌پردازد.

طبع لوبیا چیتی، غذاهایی که فائو آن‌ها را به‌عنوان حبوبات غلات یا حبوبات تعریف می‌کند. این تعریف حبوبات تولید کننده روغن مانند سویا و بادام زمینی و حبوباتی را که به عنوان سبزی برداش ت می شوند مانند نخود فرنگی معمولی باغی را مستثنی می کند. گرفتن نفخ حبوبات باعث شده تا هضم آن راحتر صورت گیرد.

لوبیا منبع مهم پروتئین در کشورهای در حال توسعه است. از آنجایی که جمعیت در دهه‌های اخیر رژیم‌های غذایی به سبک غربی بیشتری را اتخاذ کرده‌اند، مصرف لوبیا خشک کاهش یافته است. به عنوان مثال، بین دهه 1960 و 1990، مصرف لوبیا خشک 40 درصد در هند و 24 درصد در مکزیک کاهش یافت. مبل کرم قهوه ای در بازار مبلمان ایران فروش پر رونقی دارد.

  • منابع:
  • تبلیغات: 
    1. شرکت‌های مختلف رویه‌های متفاوتی در انتخاب عطرسازان خود دارند
    2. تفاوت‌های غذایی و تغذیه‌ای بین مصرف‌کنندگان
    3. تولید قوی ترین سلاح کشتار جمعی دنیا در چین !!
    4. روش استخراج ادکلن مردانه به نام Enfleurage